oleje castrol edge

Oleje silnikowe Castrol Edge

By UGy8nyG7JJ, 7 sierpnia, 2015

Castrol Edge to najbardziej zaawansowana linia olejów Castrol, stworzona w unikalnej technologii Titanium FST specjalnie dla silników o nowoczesnej konstrukcji, które wymagają olejów zapewniających najwyższy poziom ochrony. Unikalna formuła Fluid Strength Technology wzbogacona polimerami tytanu minimalizuje tarcie, utrzymuje wysoką sprawność silnika i zapewnia maksymalny poziom ochrony w każdych warunkach – nawet w niskich temperaturach. Technologia Titanium FST maksymalizuje osiągi silnika poprzez podwojenie trwałości filmu olejowego co dodatkowo zapobiega jego przerwaniu.

 

Czym jest Formuła Titanium FST?

Titanium FST to wyjątkowa technologia stworzona przez markę Castrol dla nowoczesnych, wysilonych silników benzynowych i wysokoprężnych. Jest połączeniem innowacyjnej Fluid Strength Technology z metaloorganicznymi polimerami tytanu, które działając razem w warunkach ekstremalnego ciśnienia zmieniają właściwości fizyczne oleju. Castrol EDGE wzmocniony tą formułą pozwala skutecznie maksymalizować osiągi silnika poprzez podwojenie trwałości filmu olejowego, a także poprzez zminimalizowanie tarcia w jego wnętrzu.

formuła fst titanium

Zdjęcie logo formuły na opakowaniu

W wyniku niezależnych testów udowodniono, że oleje Castrol EDGE wzmocnione Titanium FST w stosunku do podobnych produktów czołowych producentów oleju:

  • Zmniejszają tarcie aż do 15%
  • Redukują kontakt pomiędzy metalowymi częściami silnika aż do 45%
  • Utrzymują swoje właściwości o co najmniej 140 godzin dłużej

 

Normy i Specyfikacje

Oleje silnikowe z serii Castrol Edge w zależności od wymaganej lepkości i specyfikacji zalecane są do większości modeli marek: Audi, BMW, Fiat, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Mini, Opel/GM/Vauxhall, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Smart i Volkswagen. W przypadku oleju 10W60 także BMW M-models oraz Aston Martin. Aprobata tylu producentów oznacza, że oleje Castrol z łatwością spełniają lub przewyższają normy i specyfikacje tych producentów samochodów. Więcej znajdziesz we wpisie Klasyfikacje olejów według producentów pojazdów

 

Rodzina Olejów Castrol EDGE

Poniżej przedstawiam krótkie opisy poszczególnych olejów z serii Castrol EDGE

 

Castrol EDGE 0W30 i 0W40

specyfikacja castrol edge 0w30

Specyfikacja Castrol Edge 0w30

etykieta castrol edge 0w40

Specyfikacja Castrol Edge 0w40

Castrol Edge 0W-30 i 0W-40 są olejami nisko popiołowymi, w pełni syntetycznymi o zwiększonej wytrzymałości. Zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i wydajności silników w samochodach sportowych i wyczynowych. Przeznaczone do benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych, wyposażonych w filtry cząsteczek stałych lub 3-drożne układy katalityczne. Zapewniają wyjątkową płynność w szerokim zakresie temperatur i doskonałe chłodzenie silnika. Z powodzeniem spełniają lub przekracza standardy producentów: Mercedes-Benz, BMW i Volkswagen oraz normy:

  • ACEA C3
  • API SN
  • VW 502 00/505 00
  • BMW Longlife-04
  • MB-Approval 229.31/229.51
  • Renault RN0700/0710
  • GM Dexos 2

Dodatkowo Castrol Edge 0W40 spełnia normy Porsche A40 i Fiat 9.55535-S2 co pozwala na zastosowanie go w samochodach koncernu Porsche oraz Fiat.

 

Castrol EDGE 5W40 i 5W40 Turbo Diesel

specyfikacja Castrol Edge 5W40 turbodiesel

etykieta Castrol Edge 5W40 turbodiesel

Castrol Edge 5W-40 i 5W-40 Turbo Diesel to niemal bliźniacze oleje dedykowane do nowoczesnych silników, które wymagają wysokiego poziomu ochrony przeciwzużyciowej. Każdy z nich spełnia dokładnie te same normy:

  • ACEA C3
  • API SN/CF
  • VW 502 00/ 505 00/ 505 01
  • BMW Longlife-04
  • MB-Approval 229.31/ 229.51/ 226.5
  • Meets Ford WSS-M2C917-A
  • Renault RN0700/0710
  • Meets Fiat 9.55535-S2
  • GM dexos2
specyfikacja Castrol Edge 5W40

Etykieta Castrol Edge 5W40

Główną różnicą pomiędzy nimi jest ich przeznaczenie. Castrol Edge 5W40 jest przede wszystkim dedykowany do silników benzynowych i wysokoprężnych wyposażonych w filtr cząsteczek stałych (DPF) i 3-drożne układy katalityczne (TWC), natomiast 5W40 TD przeznaczony jest także do silników Turbo Diesel, wyposażonych w pompo-wtryskiwacze koncernu Volkswagen. Najpopularniejszymi silnikami do których leje się Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel z normą 505.01 to 1.9TDI 105KM, 130KM z pompo wtryskiem oraz 2.0TDI 140 oraz 170KM z kodami silników rozpoczynającymi się na literkę B (BMM, BKD itd.). Jeśli kod silnika rozpoczyna się na literę C (np. CAGA, CAHA) to znaczy że silnik wyposażony jest w układ wtryskowy typu Common Rail. Wtedy należy stosować Castrol Edge 5W30 z normą 507.00

 

Castrol EDGE 5W-30

specyfikacja castrol edge 5w30

etykieta castrol edge 5w30

Castrol Edge 5W30 to jedyny olej z serii EDGE, w którym nie zastosowano innowacyjnej technologii Titanium. Został opracowany w celu spełnienia najbardziej rygorystycznych norm producentów samochodów. Dedykowany jest do nowoczesnych silników, wymagających nisko popiołowych olejów o niskiej lepkości. Dzięki technologii Longlife zapewnia najwyższy poziom ochrony w wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju. Jest odpowiedni do wszystkich systemów wtrysku w silnikach diesla takich jak Common Rail (norma 507.00) czy pompowtryskiwacze oraz wszystkich systemów zasilania w silnikach benzynowych. Olej ten z łatwością spełnia normy:

  • ACEA C3
  • BMW LL04
  • VW 504 00/ 507 00
  • Porsche C30
  • MB-Approval 229.31/ 229.51

Warto wspomnieć, że podczas testu wytrzymałości oleju w warunkach zmiennych prędkości obrotowych silnika, Castrol EDGE, w którym zastosowano tylko FST ograniczył kontakt metal – metal aż do 40% w porównaniu do czołowych olejów konkurencji.

 

Castrol EDGE 10W60

specyfikacja Castrol Edge 10W60

etykieta Castrol Edge 10W60

Castrol Edge 10W60 jest specjalnym olejem przeznaczonym do wysilonych silników samochodów sportowych, wyścigowych oraz innych nowoczesnych jednostek, pracujących pod większymi obciążeniami. Stworzony przy użyciu najnowszych technologii zapewnia maksymalny poziom ochrony, a także pozwala osiągnąć i utrzymać maksymalną moc, nawet w warunkach wysokiego ciśnienia. Olej ten spełnia normy:

  • ACEA A3/B4
  • API SN/CF
  • VW 501 01/ 505 00

i rekomendowany jest do sportowych wersji modeli BMW M oraz samochodów marki Aston Martin.

Chcecie więcej opisów olejów – czekajcie cierpliwie na kolejne posty 🙂

Ocena naszych czytelników
[Suma: 92 Średnia: 2.7]

What do you think?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *