Klasyfikacje olejów według producentów pojazdów

By UGy8nyG7JJ, 19 czerwca, 2015

Producenci samochodów coraz częściej i coraz chętniej stosują własne normy olejów silnikowych, które oparte są na wielogodzinnych testach wykonanych w warunkach laboratoryjnych oraz drogowych. Przykładami tego typu norm są Daimler Benz, Opel, BMW, VW oraz Ford.

Najczęściej stosowanymi wymaganiami OEM są:

Normy Mercedes Benz

MB-Approval 229.1 – Wielosezonowe oleje do samochodów osobowych wyposażonych w silniki benzynowe oraz diesla starszej konstrukcji.

MB-Approval 229.3- Oleje wielosezonowe dla nowszej konstrukcji silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych.

MB-Approval 229.31 – Energooszczędne oleje wielosezonowe do silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji, które wyposażone są w filtry cząstek stałych (DPF).

MB- Approval 229.51 – Oleje wielosezonowe do samochodów osobowych z wydłużonymi okresami wymiany oleju. Dedykowane do silników benzynowych i diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych.

Normy BMW Longlife

BMW Longlife 01 – Oleje wielosezonowe do silników nowszej konstrukcji o wydłużonych przebiegach. Spełniające normę ACEA A3/B3, API SJ/CD EC-II

BMW Longlife 04 – Oleje wielosezonowe najnowszej konstrukcji, o wydłużonych przebiegach i lepkościach: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Dedykowane do silników benzynowych i diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych.

Norma Opel (GM)

GM-LL-A-025 – Energooszczędne oleje wielosezonowe przeznaczone do silników benzynowych.

GM-LL-B-025 – Energooszczędne oleje wielosezonowe przeznaczone do silników diesla.

Norma Ford

WSS-M2C913-A – Oleje silnikowe do samochodów forda z silnikami benzynowymi oraz diesla (oprócz Forda Galaxy 1.9 TDI i Forda Fiesta 1.4 TDCI).

WSS-M2C913-B – Oleje silnikowe do silników Forda 1.4 TDCI (Ford Fiesta)

WSS-M2C917-A – Oleje silnikowe do silników Diesla 1.9 TDI (Ford Galaxy)

Norma Volkswagen

VW 502.00 – Oleje wielosezonowe do samochodów VW starszej konstrukcji, pracujących w trudnych warunkach.

VW 505.00 – Oleje wielosezonowe do silników diesla o standardowych przebiegach, nie wyposażonych w pompowtryskiwacze i układy Common Rail.

VW 505.01 – Oleje wielosezonowe do silników diesla o standardowych przebiegach, wyposażonych w pompowtryskiwacze.

 

Tym razem krótko o normach, ale mam nadzieję że to przydatne informacja przynajmniej niektórych z Was. Pozdro! 🙂

Ocena naszych czytelników
[Suma: 18 Średnia: 3.2]

What do you think?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *